Rozhovor s Dougom TenNapelom
Ahoj Doug, moja prvá otázka sa týka nápadu menom Neverhood, myšlienky toho sveta. Bol to tvoj nápad?
Samozrejme, že môj!
Ako to začalo?
Začalo to ako kolekcia kresieb nazvaná A Beautiful Day in the Neverhood (Nádherný deň v Neverhoode), ktorú som v roku 1990 nakreslil pre jednu výstavu.
Koľko to stojí - všetok ten materiál, ľudia, džús...? (pozn.: prečo džús? viď toto video)
Výdaje vyšli zhruba na 1,2 milióna amerických dolárov.
Komu najviac vďačíme za to, že sa hra podarila?
Nikdy by som neurobil tú hru bez celého teamu. Všetci pracovali naozaj ťažko a nikdy by sme projekt nedokončili, ak by nerobil každý svoju prácu 25 hodín denne.
Keď bola hra hotová, mal si ešte čas a chuť ju hrať?
Len výnimočne. Ale pri tvorbe hry som ju hral snáď stokrát.
Teraz k Skullmonkyes - to, že hru uvediete ako skákačku bol zase tvoj nápad?
Urobiť hru Earthworm Jim a ďalšie hry pre PlayStation bola pre mňa jasná voľba - milujem skákačky.
Čo soundtrack, ktorú skladbu máš najradšej?
Mám rád Southern Front Porch Whistler od Terryho Taylora - je to pomalý klusajúci beat, pri ktorom sa len usmievam a relaxujem.
Pomaly sa dozvedáme o filme na tému Neverhood. Prezradíš nám niečo o ňom?
Píšem a režírujem plastelínový (pozn.: clay animated - rovnaký spôsob ako tvorba hry) film. Chystám sa rozvinúť príbeh a ukázať postavy v širšom rozhľade. Sme v začiatkoch tvorby, takže tak skoro to neuvidíte.
A na záver otázka ohľadom Česka a Slovenska. Bol si niekedy tu u nás?
Zatiaľ ešte nie, ale veľmi rád by som navštívil túto časť sveta. Ľudia sa javia praktickí a tá príroda je nádherná.
Pokiaľ sa ti rozhovor páčil, neváhaj a Linkuj!