Téma: Hodnocení 150 her
Zdravím, jednou jsem si zašel do knihovny si pučit starší čísla časopisu SCORE. Už jsem si této věci kdysi všiml ale až teď mně to napadlo dát to sem na fórum, aby ste věděli jak si stojí The Neverhood se srovnáním jiných starších her.
Z rovných 150ti her se The Neverhood dostal na 31. místo v žebříčku. Všechny uvedené hry do 100. místa obsahovali krátkou recenzi. Nyní Vám přepíšu tu o Neverhoodovi.
Neverhood (Riverhill Software - 1998)
Jsou hry renderované, jsou hry kreslené, jsou hry realistické, komiksové, dětské, dospělé, ty, co vypadají jako kreslený film,a ty, co jako noční můra. A pak je jedna jediná hra, která je z plastelíny (pozn. ode mně - nyní je jich víc viz skullmonkeys apod.). Šlo tak trochu o adventuru, tak trochu o logickou, mixnutou špetky arkády - ovšem to celé z plastelíny v grafice tak neuvěřitelně stylové, že tato hra získala asi miliardu cen - a prodejně valne neuspěla. Nakolik komerční fiasko mohla právě stylovost a nakolik brutální obtížnost, dnes už nezjistíme, faktem ale je, že se Neverhood v podstatě nedal sehnat a dodnes je to trochu rarita. Jako rarita je ostatně i v našem žebříčku - nejde nejde o manstreamvý hit, ač je to kultovka, neprodali se jí statisíce a upřimně musíme přiznat, že nemáme snad nikoho, kdo ji dohrál. Problém je, že takto odvážných a uměleckých her je málo, a konec konců i to, že jsou na tom počítačové hry tak bídně, že bez váhání prohlásíme za umění i hru z formely. Mimochodem, opravdu nejde o počítačový trik, animace byly snímány klasickou technikou políčko po políčku, lokace byly opravdu vymodelovány nikoliv v 3D Studiu, ale v 3D realitě a opravdu to vypadalo hrozně cool.
Přepsal T3FLOn z časopisu SCORE (13 ročník 150 číslo časopisu SCORE)
Toto je jsou takové základní informace pro ty, kteří již předstupují jako před hru, kterou nikdy neviděli - )a proč to tak je a jak to funguje a co tam udělali.)
Prosím adminy, aby toto nemazali. Nechi tímto dělat žádnou reklamu uvedenému časopisu. Můžete to klidně zveřejnit i na tento web.